Året som er gått



Da var halvåret med foto omme! Jeg vil takke for meg med å oppsummere litt hvordan halvåret har vært. 

Foto

Jeg har lært mye i løpet av året. Jeg har lært mye om hvordan man skal komponere et bildet, slik at det skal se bra ut, men jeg har ikke minst lært om instillinger på speilreflekskamera. Dette er noe jeg definitivt kommer til å få bruk for, som ISO, blender og lukkerhastighet. 

Jeg har definitivt fått nok utfordringer. Foto er et fag du aldri kan bli helt utlært i. Man lærer nye ting hele tiden. Det er ikke alltid lett å ta et bra bilde, men med rette kunnskaper så går det lettere. Det enkleste er ofte det beste passer godt for min del.


Noe jeg synes kunne vært gøy, er å kunne gått litt lenger bort fra skolen. Det blir mange bilder med samme bakgrunnen, og det hadde vært gøy med en ekskursjon eller to ekstra, ikke langt, men litt bort. 
Skulle kanskje ønske at vi gikk litt grundigere inn på kameraets innstillinger, da vi måtte repetere dette veldig, de fleste av oss. 


Bloggen
Jeg har lært hvordan man skal bruke en blogg for å få fremstilt bildene sine på best mulig måte, og hvordan layouten kan få det til å se enten profft, eller amatørmessig ut. Jeg har også lært små ting som kan bedre bloggen, som etiketter og linking til andre blogger.

De største utfordringene jeg har fått når det kommer til bloggingen, er utformingen. Å få innlegget til å se bra ut, er virkelig ikke lett! Jeg pleier å være veldig flink teknisk, men dette var vireklig vanskelig. Utseende på bloggen generelt har jeg også slitt mye med, og har aldri blitt hel fornøyd, som nå f.eks. får jeg ikke endret på noe når det kommer til utseende.

Jeg tror det hadde vært greit hvis lærerene satte seg litt mer inn i selve bloggene. Kanskje ikke bare blogger.com men også tumblr, blogg.no, wordpress og lignende. Jeg tror at elevene kunne fått vist enda mer av seg selv, hvis de kunne få utforske litt, men fått enda grundigere opplæring. Dette kan jo også skape problemer såklart.

Det fleste har vært veldig bra, men jeg sitter igjen med en følelse av å ikke fått vist hva jeg kan skikkelig, da jeg har har kastet bort utrolig mange timer på bloggen i seg selv.